Mateusz Mrozowski - trener sprzedaży w trakcie szkolenia w firmie

Trener sprzedaży – kim jest i kiedy warto go wybrać?

Biorąc pod uwagę aktualne trendy rynkowe najpopularniejszymi specjalistami z zakresu coachingu są trenerzy biznesu – to właśnie oni motywują, wspierają ludzi w osiąganiu celów oraz realizowaniu poszczególnych planów biznesowych. Istnieją również trenerzy sprzedaży – zdecydowanie bardziej wyspecjalizowani fachowcy. Właśnie o nich porozmawiamy w dzisiejszym wpisie. Podpowiemy również, kiedy warto zdecydować się na trenera sprzedaży, a kiedy na trenera biznesu. Miłej lektury!

Trener sprzedaży – kim właściwie jest i czym się zajmuje?

Trener sprzedaży jest wysoce wykwalifikowanym specjalistą zajmującym się wspieraniem przedsiębiorców w zakresie zwiększania konwersji – nie tylko pod kątem sprzedaży, ale także pozyskiwania dodatkowych połączeń czy też dokonywania rezerwacji przez klientów.

Jego głównymi obszarami działania, w których szkoli przedsiębiorców, są m.in. zbijanie obiekcji, weryfikowanie potrzeb konsumentów oraz prospecting czy też finalizacja sprzedaży.

Niektórzy mają problemy z rozróżnieniem trenerów sprzedaży od trenerów biznesu. Wbrew pozorom są to bardzo podobne zawody. Aby sprostać oczekiwaniom naszych czytelników, przygotowaliśmy kompleksowe porównanie obu specjalistów. Zachęcamy do przeczytania!

mateusz mrozowski - trener sprzedazy - szkolenia w firmie biznesowej

Trener sprzedaży vs trener biznesu – czym się różnią ?

W CV lub inaczej portfolio trenerów sprzedaży liczą się przede wszystkim wyniki sprzedażowe / handlowe. Jeśli natomiast chodzi o szkoleniowców biznesowych – kluczowe są rezultaty menedżerskie. 

Trener biznesu

Trener biznesu jest zdecydowanie bardziej ogólnym specjalistą. Szkoli swoich podopiecznych z wielu dziedzin, a mianowicie:

  • przywództwo,

  • wystąpienia publiczne,

  • negocjacje,

  • sprzedaż,

  • zarządzanie zespołem,

  • motywacja.

Trener biznesu = trener sprzedaży + trener mentalny + coach + mentor. Jego pomoc ułatwi Ci podążanie obraną ścieżką, zachowanie nieustannej motywacji oraz realizację założonych celów zdecydowanie szybciej, niż myślisz.

Trener sprzedaży

Trener sprzedaży to wyspecjalizowany lider z zakresu sprzedaży. Pomaga przedsiębiorcom maksymalizować konwersję, pozyskiwać więcej klientów i regularnie zwiększać obroty własnych działalności. Najprościej rzecz ujmując – trener sprzedaży wyspecjalizowany jest we wszystkich zagadnieniach związanych ze sprzedażą, m.in.:

  • prospecting,

  • badanie potrzeb,

  • prezentacja,

  • neutralizacja obiekcji + próbne zamknięcie sprzedaży,

  • finalizacja sprzedaży.

Masz sklep internetowy? A może prowadzisz korporację i potrzebujesz wskazówek odnośnie dodatkowych metod na zwiększenie zarobków? Wszystko, co związane z konwersją, zbijaniem neutralizacją obiekcji i handlowymi rozmowami z klientami – kieruj do trenera sprzedaży. U niego z pewnością uzyskasz właściwą odpowiedź na konkretne problemy.

Trener sprzedaży czy trener biznesu – kogo wybrać?

Trener sprzedaży czy trener biznesu – kogo wybrać? Aby odpowiedzieć na to pytanie, należy dokładnie zastanowić się nad swoimi potrzebami, celami, założeniami oraz indywidualnymi preferencjami odnośnie pomocy przez tego typu szkoleniowców. W przypadku ogólnego mentoringu lepszym rozwiązaniem okaże się trener biznesu. Jeżeli natomiast zależy Ci na regularnych wskazówkach odnośnie zarządzania przedsiębiorstwem pod kątem sprzedażowym – wiesz, na kogo postawić.

Trener biznesu – kiedy powinieneś się na niego zdecydować?

Trener biznesu to specjalista dedykowany każdej osobie, której zależy na mentoringu, doradztwie i szkoleniach nie tylko z zakresu sprzedaży, ale ze wszystkich aspektów biznesowych. Jeśli czujesz, że masz problemy z prowadzeniem swojego przedsiębiorstwa, wewnętrzną motywacją do działania lub kontrolą emocji – wybierz szkoleniowca biznesowego.

Trener biznesu uświadomi Cię w wielu życiowych aspektach. Pomoże dobrać odpowiednią ścieżkę, którą warto podążać, żeby osiągnąć sukces. Inwestując w szkolenia biznesowe, nauczysz się prawidłowo dysponować swoim czasem, staniesz się bardziej wydajny, co poskutkuje lepszymi wynikami Twojego przedsiębiorstwa na wielu płaszczyznach.

Trener sprzedaży – kiedy warto mu zaufać?

Nie masz problemów z kontrolą emocji? Potrafisz samodzielnie zarządzać swoim czasem, jesteś wydajnym liderem, który świadomie dba o przyszłość i regularnie rozwijasz się w różnych dziedzinach swojego życia? W takim razie trener biznesu nie jest Ci potrzebny – lepiej zainwestuj w specjalistę, który wpłynie na sprzedaż w Twojej firmie. Dzięki takiej osobie uzyskasz satysfakcjonujący poziom sprzedaży. Będziesz wiedział, co robić, żeby sprzedawać więcej, zdecydowanie szerszej grupie docelowej.

Zapisz się na moje szkolenia już dziś. Wspólnie zmaksymalizujemy konwersję. Nauczę Cię skutecznie neutralizować obiekcje i przemawiać do klientów językiem korzyści. Nazywam się Mateusz Mrozowski. Moje szkolenia znajdziesz na stronie mateuszmrozowski.pl. Jeśli masz pytania – zadzwoń pod numer +48 669 284 140 lub napisz maila na szkolenia@mateuszmrozowski.pl

Skontaktuj się z naszym działem handlowym ⤵️⤵️⤵️

Najnowsze