Mateusz Mrozowski - trener biznesu - szkolenia dla firm

Trener biznesu – kim jest i czym się zajmuje?

W branży biznesowej liczy się przede wszystkim profesjonalizm, wysoka jakość świadczonych usług oraz motywacja do działania. Biorąc pod uwagę ogromną konkurencyjność światowego rynku w biznesie, ważne jest również regularne podnoszenie posiadanych kompetencji. W tym może pomóc Ci trener biznesu. Dzisiejszy artykuł poświęcimy właśnie temu zagadnieniu. Podpowiemy, kim jest trener biznesu i czym się zajmuje. Miłej lektury!

trener biznesu - kim jest i kim sie zajmuje blog - mateusz mrozowski

Trener biznesu – kim jest?

Trener biznesu to osoba, która zajmuje się kształtowaniem kompetencji miękkich u uczestników własnych szkoleń. W obszar jego zainteresowań wchodzą także techniki skutecznej sprzedaży, negocjacje oraz zarządzanie potencjałem – w taki sposób, aby ludzie osiągali szczyt swoich możliwości, odpowiednio lokowali siły, nie marnując czasu na zbędne kwestie, które nie prowadzą do rozwoju.

Czym się zajmuje trener biznesu?

Trener biznesu przeprowadza szkolenia uświadamiające ludzi na temat otaczającego ich świata. Dzięki jego pracy osoby niezdecydowane stają się liderami, a liderzy pionierami w swojej dziedzinie, którzy wyznaczają trendy rynkowe.

Trener biznesu zajmuje się m.in.:

  • przeprowadzaniem szkoleń sprzedażowych,
  • uświadamianiem osób na temat otaczającego ich świata,
  • nauczaniem wykorzystania umiejętności miękkich w praktyce,
  • mentoringiem,
  • motywowaniem do działania.

W zależności od preferencji trener biznesu wspiera firmy i ich pracowników w następujących tematach:

  • maksymalizacja sprzedaży,
  • efektywne zarządzanie czasem,
  • komunikacja zespołowa,
  • automotywacja,
  • zarządzanie stresem,
  • umiejętne delegowanie zadań,
  • wyznaczanie realnych celów biznesowych,
  • wystąpienia publiczne,
  • work-life balance.

Warto również wspomnieć, iż popularne dziedziny, w których działają trenerzy biznesu, obejmują również zarządzanie konfliktami oraz automatyzację poszczególnych czynności ułatwiających osiągnięcie sukcesu w firmie lub w życiu osobistym.

Trener biznesu – jak przeprowadza szkolenia? [5 aspektów]

Trenerzy biznesu kładą ogromny nacisk na wysoką jakość przeprowadzanych szkoleń. W pierwszej kolejności kompleksowo je przygotowują, określając również konkretne obszary, po których będą się poruszać. Dzięki temu uczestnicy tzw. warsztatów biznesowych „wyniosą” ze spotkania wyłącznie praktyczne i najważniejsze informacje poparte użytecznymi tipami oraz wskazówkami.

1. Przygotowanie szkolenia

W tym przypadku chodzi o nadanie szkoleniu konkretnej struktury. Dzięki niej szkoleniowiec lepiej zaprezentuje się w oczach gości, którzy będą go słuchali z ogromnym zaangażowaniem.

2. Przeprowadzenie szkolenia

Trener biznesu, po omówieniu planu przechodzi do działania. Szkolenia najczęściej odbywają się w salach konferencyjnych lub online. Czas jednego spotkania może wynosić od 45 minut do 8 godzin – zależy to od charakteru danych warsztatów. Istnieją również szkolenia kilkudniowe, na których można przyswoić ogromne ilości praktycznej wiedzy do wykorzystania już następnego dnia (nawet w życiu codziennym).

Oprócz merytorycznej wiedzy, przeplatanej praktycznymi formami nauki, trener biznesu dba o m.in.:

  • ożywianie atmosfery zabawnymi (ale bardzo mądrymi) anegdotami;
  • przedstawianie historii z własnego doświadczenia;
  • przerwy mające na celu zwiększenie efektywności i komfortu uczestników.

Umiejętne przeprowadzanie szkoleń sprawia, że osoby uczestniczące lepiej przyswajają konkretne informacje, chętniej słuchając trenera.

3. Ocena szkolenia

Regularny rozwój dotyczy nie tylko uczestników, ale także szkoleniowca. Trener biznesu po każdym przeprowadzonym treningu podsumowuje jego przebieg, analizując wszelkie potknięcia. Dodatkowo po zakończeniu szkolenia zadaje pytania osobom obecnym odnośnie jakości warsztatów, a także ich praktyczności.

Mateusz Mrozowski - trener biznesu - trener sprzedazy - mowca power speech

4. Kontakt z uczestnikami szkolenia

Trener biznesu działa przez cały czas. Regularnie kontaktuje się z uczestnikami szkolenia, aby odpowiedzieć na nurtujące ich pytania, a dodatkowo jeszcze bardziej zwiększyć poziom świadomości w danej kwestii. Jeśli potrzebujesz pomocy – możesz zawsze skontaktować się ze swoim mentorem, który przeprowadzał szkolenie. Na pewno otrzymasz odpowiedź na zadane pytanie. Dzięki temu osiągniesz zamierzony cel zdecydowanie szybciej.

5. Ustalenie terminów następnych szkoleń

Jedno szkolenie nie wystarczy, żeby stać się lepszym człowiekiem, liderem lub przedsiębiorcą. To proces wymagający konsekwentnych i regularnych działań. Właśnie dlatego po każdym szkoleniu ustalane są terminy nowych, praktycznych warsztatów dostosowanych indywidualnie do oczekiwań wybranej grupy docelowej.

Dlaczego warto skorzystać z usług trenera biznesu?

Trener biznesu wesprze Cię w procesie osiągania wybitnych rezultatów. Dzięki niemu będziesz w stanie podążać obraną ścieżką z jeszcze większą motywacją niż dotychczas. Pod warunkiem odpowiedniego zaangażowania rozwiniesz swoje kompetencje, co przełoży się na świadczenie najwyższej jakości usług przez cały czas – bez znaczenia na rynkową sytuację.

Mateusz Mrozowski - trener biznesu - szkolenia dla firm

Pamiętaj, aby uczestniczyć w szkoleniach regularnie – zarówno stacjonarnie, jak i online. Świadome i kompleksowe podejście do tematu coachingu pozwoli Ci stać się lepszym człowiekiem, pewnym liderem i skutecznym przedsiębiorcą.

Podsumowanie

Trener biznesu to osoba, której zależy na rozwoju innych. W tym celu organizuje praktyczne, bardzo merytoryczne szkolenia wspierające uczestników w konkretnej tematyce obejmującej m.in. maksymalizację konwersji, budowę rentownego przedsiębiorstwa, zarządzanie zasobami ludzkimi czy też funkcjonowanie w obecnej sytuacji panującej na świecie.

Jak wyglądają szkolenia z trenerem biznesu Mateuszem Mrozowskim ?

Brak pitolenia: Tylko mięso sprzedażowe i przywódcze, dzięki czemu szkolenia zachwycają i początkujących, i w pełni zaawansowanych ( rzemiosło biznesowe) uczestników warsztatów.

Gotowe rozwiązania: Pracujemy według zasady “problem – rozwiązanie”, co pozwala uczestnikom na szybkie wprowadzenie nowych umiejętności w działania biznesowe. 

Strategia sprzedaży i przywództwa: Opieramy edukację nie tylko o taktykę biznesową ale przede wszystkim o zrozumienie strategii, co sprawia że uczestnik szkolenia przejmuje pełną kontrolę nad procesem sprzedażowym czy zarządczym.

Tylko fakty: Nie wyobrażamy sobie, aby treści przekazywane na szkoleniu nie były aktualne bądź nieuzasadnione naukowo, dzięki czemu nasi kursanci posiadają potężną przewagę na swoją konkurencją, ucząc się tylko dostosowanych pod siebie metod i praktyk biznesowych

Konfrontujemy: Mówimy prawdę (choćby miała boleć) i podważamy praktyki, które nie mają realnych wyników i uzasadnienia naukowego. Czujemy się zobowiązani, aby pilnować wartości biznesowych, broniąc tego co słuszne i stając w opozycji do tego co destrukcyjne. Dzięki czemu uczestnik szkolenia ma pewność co do wartości i autentyczności przekazywanej treści.

Skontaktuj się z naszym działem handlowym ⤵️⤵️⤵️

Najnowsze